ErgoterapijaErgoterapeits ir funkcionāls speciālists (ārstniecības persona), kas, balstoties uz zināšanām par mērķtiecīgām aktivitātēm, palīdz cilvēkiem atgūt, attīstīt vai saglabāt spēju piedalīties viņiem nozīmīgās ikdienas nodarbēs. Ergoterapeita mērķis ir veicināt klienta veselību un labklājību visos dzīves aspektos. Ergoterapeits ir ieguvis bakalaura grādu veselības aprūpē un visbiežāk strādā multidisciplinārā komandā. Ergoterapeits izprot mijiedarbību starp cilvēku un apkārtējo vidi, kā arī vides ietekmi uz spēju veikt ikdienas aktivitātes. Viņš palīdz uzlabot ķermeņa funkcijas, piemēram, spēku, sīko motoriku, kustību apjomu, koordināciju u.c., iesaistot klientu viņam nozīmīgās nodarbēs. Pie ergoterapeita var vērsties jebkurā vecumā un ar dažādām saslimšanām, kas ietekmē spēju piedalīties ikdienas aktivitātēs. Pirmreizējās tikšanās laikā ergoterapeits veic klienta funkcionālo novērtējumu — gan novērojot, gan intervējot klientu, kā arī izmantojot standartizētus novērtēšanas instrumentus. Pediatrijas kontekstā ergoterapeita darbs visbiežāk sākas ar pašaprūpes iemaņu attīstīšanu: ģērbšanos, ēšanu, galda piederumu lietošanu, dažādu satvērienu attīstīšanu, personīgo higiēnu (roku un sejas mazgāšanu, zobu tīrīšanu, mazgāšanos u.c.). Tāpat ergoterapeits palīdz attīstīt spēlēšanās prasmes un produktivitātes aktivitātes atbilstoši bērna vecumam un vajadzībām: rakstāmpiederumu pareizu satvērienu, zīmēšanas un griešanas prasmes, spēju krāsot līniju robežās, rakstīt u.c. Viņš arī veicina bērna iesaisti brīvā laika aktivitātēs, ņemot vērā individuālās vajadzības un intereses. |
Profesionālo karjeru uzsāka ABA jomā kā ABA asistents SIA “ABA Baltija” (“Lauvas skola”) no 2021. līdz 2023. gadam. 2022. gadā izgājis Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmu Lietišķās uzvedības analīzes pamatprincipi (ABA) (55 akad. stundas). 2024. gadā ieguva profesionālo bakalaura grādu veselības aprūpē un ergoterapeita kvalifikāciju, un kopš 2023. gada praktizē kā ergoterapeits. 2025. gadā ieguva sertifikātu ergoterapijas specialitātē. 2024-2025. gadā nodrošināja agrīnās intervences ergoterapeita pakalpojumu daudzfunkcionālajā centrā “Solis augšup”. Šobrīd strādā daudzfunkcionālajā centrā “Atver durvis Betānijā” (dienas aprūpes centrā, sociālā rehabilitācija bērniem) un ABA terapijas centrā "Lauvas skola". Kopš 2025. gada Dāvis ir pasniedzējs Rīgas Stradiņa universitātē un valdes loceklis Latvijas Ergoterapeitu asociācijā. Dāvis strādā gan ar bērniem ar AST, UDHS un citām diagnozēm (vecumā no 3 līdz 18 gadiem), gan ar pieaugušajiem ar AST un garīgās attīstības aizturi. Viņu interesē AST, UDHS, garīgās attīstības aizture, pediatrija un seksualitātes apmācība jauniešiem un pieaugušajiem ar AST.
2011. gadā Rīgas Stradiņa universitātē iegūts profesionālais bakalaura grāds veselības aprūpē un ergoterapeita kvalifikācija. 2015. gadā pabeigts Latvijas Universitātes Medicīnas fakultātes tālākizglītības kurss Montessori medicīniskajā pedagoģijā. Paralēli apgūtas profesionālās apmācības Lietišķās uzvedības analīzē (ABA) mācību centrā „Mūsu saulainā pasaule!” Maskavā. 2019.gadā Latvijas Universitātē iegūts izglītības zinātņu maģistra grāds pedagoģijā.
No 2011. līdz 2015. gadam ergoterapeita prakse bērnu internās rehabilitācijas programmā NRC „Vaivari”, RPBJC „Imanta” un PVAC „Ziepniekkalns”. No 2015. līdz 2017. gadam uzvedības analītiķa un ergoterapeita privātprakse Latvijas Autisma centrā. Kopš 2018.gada daudzfunkcionālo centru “Solis Augšup” un “Atver durvis Betānijā” līdzdibinātāja. Podkāsta “Par un Ap” autore (confidentstep.lv).
Bērnu sasniegtie rezultāti ir mans dzinējspēks turpmākai izaugsmei un profesionālajai pilnveidei. Esmu priecīga, ja ar savām zināšanām un pieredzi varu veicināt bērnu pilnvērtīgāku, patstāvīgāku un priecīgāku dzīvi!
Profesionālo karjeru sācis ergoterapijas jomā kā students un praktikants. Pabeidzis bakalaura studijas 2025. gadā, turpinot profesionālo izaugsmi, īpaši padziļināti apgūstot lietišķo uzvedības analīzi (ABA). Viņam vienmēr bijusi dabiska un viegla saskarsme ar bērniem, kas arī noteica izvēli specializēties pediatrijas jomā. Darbs ar bērniem sagādā lielu gandarījumu, īpaši redzot viņu progresu un prieku par sasniegumiem. Īpaši ieinteresēts darbā ar bērniem ar autiskā spektra traucējumiem (AST), uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu (UDHS), kā arī garīgās attīstības aizturi, pievēršot uzmanību ergoterapijas lomai šo personu ikdienas dzīves kvalitātes uzlabošanā.
Profesionālo karjeru sācis ergoterapijas jomā kā students un praktikants. Pabeidzis bakalaura studijas 2025. gadā, turpinot profesionālo izaugsmi, īpaši padziļināti apgūstot lietišķo uzvedības analīzi (ABA). Viņam vienmēr bijusi dabiska un viegla saskarsme ar bērniem, kas arī noteica izvēli specializēties pediatrijas jomā. Darbs ar bērniem sagādā lielu gandarījumu, īpaši redzot viņu progresu un prieku par sasniegumiem. Īpaši ieinteresēts darbā ar bērniem ar autiskā spektra traucējumiem (AST), uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu (UDHS), kā arī garīgās attīstības aizturi, pievēršot uzmanību ergoterapijas lomai šo personu ikdienas dzīves kvalitātes uzlabošanā.